Hint Tekstil ve Konfeksiyon Endüstrisinin Tarihi

miloya

New member
Tekstil ve hazır giyim (T&A) sektörü Hindistan ekonomisinin merkezi olmayı sürdürüyor ve gayri safi yurtiçi hasılaya (%2,3), endüstriyel üretime (%13) ve ihracata (%12) önemli katkı sağlıyor. Yaklaşık 45 milyon kişiyi doğrudan istihdam ediyor, kırsal ve kentsel alanlarda geçim kaynaklarını destekliyor ve vasıfsız, yarı vasıflı ve kadın işçiler için istihdam yaratıyor. Ancak bu potansiyele rağmen Hindistan'ın T&A sektörü 2023 yılında küresel ihracatın yalnızca %4,8'ini oluşturdu. Ülkenin gücü hammaddelerinde, özellikle de küresel ihracatın %14'ünü oluşturduğu pamukta yatmaktadır. Geleceğe hazırlanmak için Hindistan T&A endüstrisinin, şu anda küresel hazır giyim ticaretinin yaklaşık yarısını oluşturan ve büyümeye devam edecek olan büyüyen Yapay Elyaf (MMF) segmentine girmesi gerekiyor.


Tekstil ve giyim (HT)

Küresel hazır giyim endüstrisi son derece rekabetçi ve düşük marjlarla karakterize ediliyor. Alıcılar daha iyi fiyatlar elde etmek için sıklıkla tedarikçi değiştiriyor ve bu da üreticiler için yüksek bir baskı ortamı yaratıyor. Bu dinamik, şirketlerin daha büyük ve daha konsolidasyon eğiliminde olduğu Bangladeş ve Vietnam'daki muadillerine kıyasla çoğu nispeten küçük olan Hint şirketleri için özellikle zorlayıcıdır. Hindistan genel olarak bu ülkelerle maliyetler konusunda rekabet etmekte zorlanmakta, bu da kalite, yenilikçilik veya sürdürülebilirlik gibi diğer faktörlere dayalı olarak rekabet avantajları geliştirme ihtiyacını doğurmaktadır.

Pazara erişim Hintli ihracatçıları daha da engelliyor. Örneğin Bangladeş, Avrupa pazarına gümrüksüz erişim sağlayan ve ülkenin belirli giyim kategorilerinde hakimiyet kurmasına olanak tanıyan Avrupa Birliği'nin (AB) Silah Dışındaki Her Şey (EBA) girişimi gibi tercihli ticaret anlaşmalarına sahip. Vietnam ayrıca AB-Vietnam Serbest Ticaret Anlaşması'ndan (EVFTA) da yararlanıyor. Buna karşılık, Hindistan'ın AB'ye ihracatı %9,6 oranında ithalat tarifesine tabidir ve bu da dünyanın en büyük hazır giyim pazarında önemli bir fiyat dezavantajı yaratmaktadır.

Sonuç olarak, Bangladeş ve Vietnam'ın 2022 yılında küresel hazır giyim ihracatındaki pazar payları sırasıyla %10 ve %7 olurken, Hindistan'ınki yalnızca %3,5 oldu. (Bazı varsayımların aksine Bangladeş hazır giyim üretiminde yükselen bir güç olmaya devam edecek; mevcut sorunlar geçici.)

Hindistan'ın pamuk tarımına tarihsel bağımlılığı, onun değişen küresel eğilimlere uyum sağlama yeteneğini daha da sınırladı. Pamuk bazlı ürünler Hindistan'ın temel gücü olmaya devam ediyor, ancak küresel giyim talebi, MMF bazlı formalar ve kazaklar gibi ürünlerin yüksek talep gördüğü Amerika Birleşik Devletleri gibi pazarların etkisiyle giderek MMF'ye doğru kayıyor. Spor giyim de giderek daha fazla MMF'ye doğru ilerliyor.

Hintli şirketler MMF bazlı hazır giyim üretimine uyum sağlamakta yavaş davrandılar. Birçok şirket, daha rekabetçi olan ve yeni teknoloji ve altyapıya önemli yatırımlar gerektiren MMF segmentine girme konusunda isteksiz. Diğer bir neden ise yurt içi vergilerin MMF'ye göre pamuğu tercih etmesi ve yapay bir fiyat takozu yaratmasıdır: MMF iplikleri ve elyafları, kumaşları ve giysileri %12-18 aralığında bir mal ve hizmet vergisine (GST) tabidir; aynı aralık A Pamuklu ürünlere %5 vergi uygulanır. Bu, MMF üretimine yatırım yapılmasını caydırıyor ve Hindistan'ın üretimini küresel talebe uyarlama konusundaki zorluklarını daha da artırıyor.

Hint şirketlerinin genellikle Bangladeş ve Vietnam'dakilere göre daha küçük ve daha az rekabetçi olduğu göz önüne alındığında, ülkenin fiyat dışındaki parametrelerle rekabet etmenin yollarını bulması gerekiyor. Bu, tedarik zinciri verimliliğinin iyileştirilmesini, kalite kontrolün iyileştirilmesini veya küresel pazarda giderek daha önemli hale gelen etik üretim ve sürdürülebilirliğe odaklanmayı içerebilir.

Hindistan ayrıca pamuklu hazır giyim pazarında organik pamuk veya lüks pamuk bazlı giysiler gibi daha yüksek fiyatlara sahip olan ve hızlı moda endüstrisinin şiddetli fiyat rekabetine karşı daha az hassas olan daha yüksek değerli segmentleri keşfederek pamuktaki gücünü artırabilir. Ek olarak, Hindistan'ın büyük iç pazarı ve büyüyen orta sınıfı, üreticilere yenilik yapma ve daha yüksek değerli segmentlere geçme fırsatı sunuyor; bu da sonuçta şirketlerin uluslararası alanda daha iyi rekabet etmesine yardımcı olabilir.

Hindistan'ın insan yapımı alandaki yerel tedarik zinciri şu anda ihracatçılarının ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz. Hazır giyim ihracatçıları ithalata bağımlı olmak zorunda, ancak suni elyaf, iplik ve kumaş gibi MMF girdilerine uygulanan nispeten yüksek tarifeler ihracatçıların rekabet etmesini zorlaştırıyor. Örneğin, Vietnam polyester elyafta %2 oranında en çok tercih edilen ülke (MFN) tarifesine sahipken, Hindistan'da bu oran %5'tir. Politika yapıcılar, MMF girdilerine ilişkin tarifeleri azaltırken aynı zamanda tarifelerin tedarik zinciri boyunca rasyonelleştirilmesini sağlamalıdır. Örneğin, polyester iplik üretiminin önemli bir hammaddesi olan saflaştırılmış tereftalik asit (PTA) %5'lik bir tarifeye tabidir; Şu anda yüzde 5 seviyesinde olan iplik tarifesinin düşürülmesi durumunda PTA tarifesinin de düşürülmesi gerekiyor, aksi takdirde iplik sektörü “negatif etkili koruma” ile karşı karşıya kalabilir. Ayrıca, MMF sektöründeki güçlü küresel rekabet göz önüne alındığında %20'lik polyester kumaş vergisi çok yüksek. İplik gibi önemli MMF girdileri için bundan daha yüksek bir görev olmamalıdır.

Hindistan'ın tekstil ve hazır giyim sektörü, özellikle emek yoğun hazır giyim segmentinde, daha fazla ve daha iyi iş yaratma konusunda önemli bir potansiyele sahip. Ancak sektör, küresel pazar gereksinimlerine uyum sağlama konusunda büyük zorluklarla karşı karşıyadır. Hem devletin hem de özel sektörün üzerine düşeni yapması gerekiyor. Hükümet, yurt içi vergilendirmeyi düzene sokarak ve tedarik zinciri genelinde ithalat tarifelerini azaltarak bu durumu çözebilir. Bu, talebin artmasına, MMF girdilerinin ithalat maliyetlerinin azaltılmasına ve yerli üretimin teşvik edilmesine yardımcı olabilir. Avrupa pazarına ayrıcalıklı erişimin güvence altına alınması çok faydalı olacaktır. Özel sektör pamuk konfor alanından çıkıp MMF segmentine agresif bir şekilde girebilir, Kore, Çin ve Japonya gibi küresel liderlerden uygun MMF teknolojisini ithal edebilir ve pamuk segmentine daha fazla yenilik getirebilir. (Daha kaliteli) istihdamdaki potansiyel kazanımlar çok büyük olacaktır.

Bu makale, Yeni Delhi'deki Sosyal ve Ekonomik İlerleme Merkezi (CSEP) Misafir Kıdemli Araştırmacı Sanjay Kathuria, Yardımcı Araştırmacı Prerna Prabhakar ve Kıdemli Ziyaretçi Araştırmacı TG Srinivasan tarafından yazılmıştır.